Browsing by Author "Soner Doğan"
Now showing items 1-19 of 19
-
4+4+4 Eğitim Sisteminin Okul Paydaşlarına Olumlu ve Olumsuz Etkilerinin Yönetici Görüşlerine Göre İncelenmesi
Soner Doğan; Celal Teyyar Uğurlu; Ahsen Demir (2014)Bu araştırmanın amacı 2013-2014 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan yeni eğitim sisteminin öğrencilere, velilere, öğretmenlere ve yöneticilere olumlu ve olumsuz etkilerini yöneticilerin kendi ifadelerine dayalı olarak ... -
4+4+4 YENİ EĞİTİM SİSTEMİ’NİN YANSIMALARI: BEŞİNCİ SINIFLARDAKİ EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNİN BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ
Bu çalışmanın amacı yeni eğitim sistemiyle birlikte 5. sınıflarda derse giren branş öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları söz konusu öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmek ve yaşanan uyum sürecine ilişkin öneriler ... -
Etkili Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Soner Doğan; Celal Teyyar Uğurlu; Hamdi Karakaş (2014)Bu araştırmanın amacı; etkili bir sınıf yönetim süreci oluşturulmasında öğretmen davranışlarının ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine dayanarak değerlendirmektir. Nitel bir çalışma olup durum çalışması ... -
Evaluation of the 4+4+4 Continous Compulsory Education in Line with the Opinions of Classroom Teachers
Bu araştırmanın amacı, ilkokula başlama yaşının 72 aydan 66 aya indirilmesine, zorunlu eğitimin 4+4+4 şeklinde 12 yıllık kesintili eğitime dönüştürülmesine, bakanlığın gerçekleştirdiği alan/yan alan değişikliklerine ve ... -
Farklılıkların Yönetimi ile Öğrenen Okul Arasındaki İlişkinin Öğretmen Algılarına Göre İncelenmesi ?
Soner Doğan; Celal Teyyar Uğurlu; İhsan Topçu; Yakup Yiğit (2015)ÖZ Araştırmanın amacı, öğretmenlerin farklılıkların yönetimi ile öğrenen okul algılarını belirlemek ve farklılıkların yönetimi ile öğrenen okul arasındaki ilişkinin düzeyini saptamaktır. Bu çerçevede araştırma, ilişkisel ... -
Genel lise öğrencilerinin okul tahripçiliği algıları
Soner Doğan; İsmail Demir (2012)Bu çalışmanın amacı, genel lise öğrencilerinin okul tahripçiliği algılarını belirlemek ve elde edilen verilere göre çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırma verilerinin toplanmasında, Oruç (2008) tarafından geliştirilen ... -
HAYAT BOYU ÖĞRENME KURUM YÖNETİCİLERİNİN HAYAT BOYU ÖĞRENMEYE İLİŞKİN ALGILARI*
Soner Doğan; Cahit Kavtelek (2015)ÖZET Bu çalışmanın amacı, hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin bazı değişkenlere göre hayat boyu öğrenmeye ilişkin algılarını değerlendirmektir. Çalışma grubunu, Yetişkin Eğitiminin Temel Prensipleri Çalıştayı’na katılan ... -
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL İKLİMİ ALGILARI
Soner Doğan (2012)Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin okul iklimi algılarını belirlemek ve elde edilen verilere göre çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Acarbay (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ... -
Okul Kültürünün Akademisyen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Soner Doğan (2014)Bu çalışmanın amacı, okul kültürünün akademisyenler ve öğrenciler üzerindeki etkilerinin akademik personelin görüşlerine dayanılarak değerlendirilmesidir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum desenine uygun olarak ... -
Okul yöneticileri ve öğretmenlerin bilgi yönetimi tutumları ile öğrenen Okul algıları arasındaki ilişki
Soner Doğan; Yakup Yiğit (2014)Bu çalışma, Öğrenen Okul ve Bilgi Yönetimi Yaklaşımları temel alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın amacı, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin Bilgi Yönetim Tutumları ile Öğrenen Okul algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. ... -
Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Algıları Arasındaki İlişki
Soner Doğan; Celal Teyyar Uğurlu (2014)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algılarını bazı değişkenlere göre incelemek ... -
Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Algı ve Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Soner Doğan; Celal Teyyar Uğurlu; Orhan Kaya (2015)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin algılarına ve görüşlerine göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarını değerlendirmektir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan açıklayıcı (explanatory) desen ... -
Okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki
Soner Doğan; Osman Koçak (2014)Bu araştırmada, ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile branş öğretmenlerinin motivasyon düzeyi arasındaki ilişki düzeyinin, öğretmenlerin cinsiyet, branş ve mesleki kıdem değişkenlerine ... -
Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretmen Motivasyonuna İlişkin Algı ve Görüşleri
Soner Doğan; Osman Koçak (2017)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin motivasyon düzeylerini, ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin algılarına ve görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan açıklayıcı ... -
ÖĞRETEN OKULLARIN TAMAMLAYICISI: ÖĞRENEN OKULLAR
Soner Doğan; Yakup Yiğit (2015)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin algılarına ve görüşlerine göre öğrenen okul kavramının incelenmesidir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan açıklayıcı (explanatory) desen ... -
ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OBEZİTENİN EĞİTİM ÖĞRETİM SÜREÇLERİNE YANSIMALARI
Bu çalışma, öğretmen görüşlerine göre obezitenin eğitim öğretim süreçlerine yansımalarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine uygun olarak yürütülmüştür. ... -
ÖĞRETMENLERİN SINIF ORTAMINDA KARŞILAŞTIKLARI İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR VE BU DAVRANIŞLARLA BAŞ ETME STRATEJİLERİ
Çalışmanın amacı, öğretmenlerin sınıfta en sık karşılaştıkları istenmeyen davranışları ve bu istenmeyen davranışlarla baş etmede en sık kullandıkları stratejileri saptamaktır. Araştırmanın örneklemi, uygun/kazara örnekleme ... -
Serbest Kıyafet Uygulaması: Kim Ne Söyledi?
Celal Teyyar Uğurlu; Soner Doğan; İhsan Topçu; Ahsen Demir (2015)Bu araştırmanın amacı 2013-2014 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan serbest kıyafet uygulamasına ait görüşleri öğretmen, öğrenci ve veli açısından kendi ifadelerine dayalı olarak betimlemektir. Araştırma durum deseninin ... -
ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Soner Doğan; Selçuk Beşir Demir; Nazan Turan (2013)Bu araştırmanın amacı eğitim yöneticilerinin ücretli öğretmenlik uygulaması hakkındaki görüşlerini saptamaktır. Araştırma, ücretli öğretmenlik değerlendirlmesi; tüm toplum kesimlerini ilgilendiren güncel bir konuyu incelemesi ...